De man aan de andere kant van de lijn

Janus van der Meulen 
Functietitel: Technical Call Centre Agent 
Nationaliteit: Nederlands
Talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits

 

Wat is uw achtergrond? 

Voorheen heb ik met vrachtwagens gewerkt: internationale pechdienst, productie, testen, bevoorraden, onderdeelherkenning, enzovoort. Ik heb in Frankrijk, Duitsland en België gewerkt. Het begon allemaal met mijn vader die een grote dealership in Eindhoven had, ik werkte daar toen ik een stuk jonger was! 

Hoe helpt u de mensen die u bellen?

We krijgen veel telefoontjes over bougies en gloeibougies, soms echt ongebruikelijke vragen over auto's die al lange tijd niet meer in productie zijn. We proberen altijd een geschikte vervanging te vinden, maar dat is niet altijd mogelijk en dus kijken we dan elders. De klant helpen is onze prioriteit. Ik heb veel ervaring opgedaan van auto's en vrachtwagens, dus bellers vragen me vaak over montageonderdelen en veelvoorkomende problemen zoals remgeluiden, montageproblemen, functieproblemen en ga zo maar door. 

Wat doet u graag buiten het werk?

Ik knutsel zelf veel aan auto's en sport graag - skiën, tennis, golf en padel (een combinatie van tennis en squash uit Mexico). Ik ben ook dol op reizen, ik heb het geluk om over de hele wereld te zijn geweest. Enkele van mijn hoogtepunten waren Zuidoost-Azië en China, ik geniet echt van andere culturen. 

Wat is uw droomauto en/of -motor?

Er is maar één merk voor mij: Citroën. Ik ben opgegroeid met Citroën-auto's en de dubbele chevron neemt een speciale plaats in mijn hart in. Ik had ooit een Mitsubishi maar ik heb er een Citroën van gemaakt door alle insignes te vervangen, ik vertelde mensen dat ze de auto op maat voor me hadden gemaakt! Tegenwoordig zijn alle nieuwe auto's geweldig, ze zijn bijna perfect vanaf het moment dat ze de fabriek verlaten.